Työterveyshammashoito

Työterveyshammashoito on työntekijän arvostama veroton henkilöstöetu. Se on hyvä keino edistää työntekijöiden terveyttä, vähentää suusairauksista johtuvia sairauspoissaoloja ja sitoittaa heitä työnantajaan. Suun terveydellä on valtava merkitys kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Säännöllinen ja oikea-aikainen hammashoito tutkimusten mukaan ehkäisee myös muita vakaviakin terveysongelmia ja vähentää akuuttien hammasongelmien riskiä ja niistä johtuvia sairaspoissaoloja.

Yleisimmät suun sairaudet ovat hampaiden reikiintyminen ja iensairaudet. Kuten suun sairaudet yleensä ne ovat pitkään oireettomia. Oireettomuudestaan huolimatta hoitamattomat infektiot voivat aiheutta ylättäviä, vakaviakin, jopa tehohoitoa vaativia tautitiloja myös nuorille ja muuten terveille henkilöille. Hyvinvoivat ja motivoituneet työntekijät ovat jokaisen yrityksen menestyksen avain. Ja joustavasti järjestetyt hammashoitoajat vapauttavat aikaa työntekijöille sekä myös yrittäjälle itselleen, kun hammashoitoon ei tarvitse jonottaa ja sinne pääsee silloin kuin omiin aikatauluihin parhaiten sopii. Myös iltaisin ja viikonloppuna.

Työterveyshammashoito on työntekijöisen arvostama henkilöstöetu ja työnanatajalle kokonaan vähennyskelponeinen meno, joka täydentää muuta työterveyshuoltoa. Työterveyshammashoitosopimus tehdään jokaisen yrityksen kanssa erikseen ja sopimuksessa määritetään miten laajasti työnantaja hoitoja korvaa. Korvaussumma määritetään yrityksen toiveiden mukaisesti ja maksimissaan verottaja hyväksyy hammashoidon kuluja korvattavan 2000 euroa/vuosi/työntekijä. Korvattavat kulut tulee kuulua perushammashoidon piiriin ja oltava kustannuksiltaan kohtuulliset. Edun tulee myös koskea koko henkilöstöä samanarvoisena. Yritysmuodon tulee myös olla osakeyhtiö.

Liity sinäkin hyvin voivien työyhteisöjen joukkoon ja kysy tarjoamastamme työterveyshammashoidosta lisää!

Kysy lisää työterveyshammashoidosta Elinalta!